donderdag 3 november 2011

Mandala

Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met Mandala... Een hobby (of bezigheid) waarin ik zelf heel erg mijn rust kan vinden..



De Mandala (Sanskriet: मण्डल voor cirkel) is een generieke term uit de Tibetaanse kunst en het Tibetaans boeddhisme voor een plan, kaart of geometrisch patroon dat metafysisch of symbolisch de kosmos uitbeeldt. Het concept heeft een hindoeïstische oorsprong, maar wordt ook veel in het Tibetaans boeddhisme gebruikt.

Ik zelf ben totaal niet spiritueel aangelegd, maar vind het heerlijk om een moment van rust te pakken met het inkleuren van Mandala kleurplaten.


Dit zijn niet mijn eigen ontwerpen, die zal ik later wel een keer posten!

Mochten jullie zelf interesse hebben in Mandala's kleuren kijk dan hier  en print er gewoon 1 uit om het eens te proberen!

Have fun!!!

3 opmerkingen:

  1. Dank voor je leuke reactie! En leuk dat je me gaat volgen! Natuurlijk volg ik ook terug! En ik neem graag een kijkje op je blog! Leuk dat je een blog bent begonnen, ben benieuwd! En wat een supermooie mandela's! Ik vind het er altijd erg mooi uit zien!

    Liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee, dankje voor je lieve reactiee ! <33
    leuke blog ik volg je terug, Groetjes sylviaa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk blog!
    ik volg jou, mandala's vind iok ook altijd leuk!

    groetjes
    Snaar

    www.snaartje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen